• Wij maken Leonidas nog groener!
  • Koop het jubileumboek van Leonidas bij Jumbo De Jong!
  • Word lid!
  • SponsorKliks

Jumbo hoofdsponsor Leonidas

Het eerste team van de korfbalvereniging Leonidas heeft een geheel nieuwe outfit gekregen van Jumbo de Jong in Noordwolde. De familie De Jong is al vier jaar de hoofdsponsor van Leonidas onder de naam C1000 de Jong.

Nu de C1000 over is gegaan in de naam Jumbo zijn ook alle reclame-uitingen aangepast, zoals dus de kleding maar ook op borden, website etc. Jumbo de Jong is ook het volgende seizoen hoofdsponsor, met een optie voor nog een jaar.

Leonidas is daar als kleine vereniging heel blij mee. Bij de presentatie van de nieuwe kleding in het bijzijn van sponsor Hasker de Jong bood de vereniging via voorzitter Lourens Looijenga hem daarom een geschenk aan. Op een groot doek was door Van Nieuwenhoven MediaAdvies uit Noordwolde in woord en beeld een overzicht gemaakt van de lange historie van de gruttersfamilie in Noordwolde.

 
In 1867 beginnen de pas getrouwde Albert Jans Mulder en Johanna Hoving met een kruidenierszaak in een nieuw pand aan "Het Oosteind" (de Hoofdstraat Oost).

De familie Mulder is oorspronkelijk een familie van timmerlieden. Zijn dochter Alida Johanna Mulder en haar man Folkert de Jong (net als zijn vader Jan Jans de Jong beurtschipper) nemen in 1906 de winkel met levensmiddelen over. Na de oorlog wordt dat de Centra.

Zoon Berend de Jong sticht vervolgens vanuit die winkel in een meubelopslag aan de Industriestraat de eerste supermarkt in het dorp met de naam Massamarkt. De supermarkt heeft tussen 1980 en 2004 diverse eigenaren en verandert van Massamarkt in C1000.

In 2004 neemt de volgende generatie De Jong de zaak over. Hasker en Inêz de Jong maken in 2011 de eerste uitbreiding mee. De supermarktformules Jumbo en C1000 worden vanaf 2012 samengebracht onder het Jumbo-merk, waardoor C1000 De Jong in 2015, na weer een grote verbouwing, een Jumbo supermarkt van 1500 vierkante meter wordt.