• Wij maken Leonidas nog groener!
  • SponsorKliks
  • Koop het jubileumboek van Leonidas bij Jumbo De Jong!
  • Word lid!

Jumbo De Jong blijft hoofdsponsor Leonidas

Jumbo De Jong uit Noordwolde blijft ook in het seizoen 2016-2017 hoofdsponsor van KV Leonidas. Het wordt dan alweer het zesde seizoen, al werd in 2011 begonnen onder de naam C1000 De Jong.

Deze week hebben bestuur en ondernemer (en jeugdtrainer) Hasker de Jong overeenstemming bereikt over verlenging van het contract. Precies een jaar geleden werd het eerste team van een nieuwe outfit voorzien.

Het bestuur is blij met het maatschappelijk zeer betrokken ondernemersechtpaar Hasker & Inêz van Jumbo De Jong. Op de ledenvergadering van 29 februari is het daardoor bijvoorbeeld niet nodig om de leden voor te stellen de contributie te verhogen.

Voor beide partijen was het verlengen van de samenwerking niet vanzelfsprekend, omdat iedereen zich er goed van bewust is dat de promotonele uitstraling van een eerste seniorenteam van de club in de vijfde klasse voor een sponsor bescheiden is. Maar ook toen twee jaar geleden Leonidas geen eerste team had, liet de sponsor de vereniging niet in de steek en ontpopte zich vooral als verenigingssponsor.

 
Leonidas gaat daarom ook nu kijken hoe de hoofdsponsor ook bij de druk bezochte jeugdwedstrijden meer onder de aandacht kan worden gebracht, bijvoorbeeld via de kleding van trainers en coaches. Dat geldt ook voor de zichtbaarheid van de hoofdsponsor bij evenementen.

Jumbo De Jong is door deze overeenkomst in ieder geval ook hoofdsponsor op het moment dat Leonidas in juni 2017 het 75-jarig jubileum viert. Jumbo De Jong draagt graag haar steentje bij aan de samenleving, zo werd deze maand ook de verbintenis met voetbalclub Olyphia met een jaar verlengd.

Verantwoord maatschappelijk ondernemen staat bij Hasker & Inêz hoog in het vaandel. Neem ook eens een kijkje op de Facebookpagina van Jumbo De Jong: https://www.facebook.com/jumbonoordwolde.

Jumbo, de goedkoopste supermarkt van Nederland, hecht als familiebedrijf ook veel waarde aan het tonen van betrokkenheid bij de omgeving. Van alle Nederlandse supermarkten is Jumbo online de meest besproken supermarkt van 2015, zo blijkt uit een onderzoek van Buzzcapture. Belangrijke oorzaak is sportsponsoring (wieler- en schaatsploeg).

Nu de samenvoeging van Jumbo en C1000 is afgerond, kan Jumbo ook weer verder investeren in de toekomst. Nederlands tweede grootgrutter denkt daarbij ongeveer tien nieuwe filialen te openen en vijfhonderd nieuwe supermarktmedewerkers aan te nemen.

Het concern verwacht in 2016 een omzetgroei tot 6,7 miljard euro, al werd die prognose gedaan voor de overname van de restaurants van La Place uit boedel V&D.